EnergiaStuudio hegemoon Raido Rondo

EnergiaStuudio pakub nutikaid sisekliima täislahendusi, mis teevad kodu moodsaks ja mugavaks ning säästavad raha

Sisekliima täislahendusi eriosade projekteerimisest kuni teostuse- ja järelhoolduseni pakkuv EnergiaStuudio alustas oma tegevusega vaid napilt pool aastat tagasi, riskantsel ajal, mil paljud ettevõtted oma uksed sulgesid, kuid noorel ettevõttel ja selle tegusal 9-liikmelisel meeskonnal on õnnestunud välja teenida koht konkurentsitihedas sektoris.

Ettevõtte juhatuse liige Raido Rondo tõdeb, et uue ettevõtte loomiseks on aeg olnud tõepoolest riskantne, kuid kui teha asju mida osatakse ja tehakse seda hästi, on ka risk madalam. Ta märgib, et kuigi Energiastuudio alustas tegevusega möödunud suvel ja aktiivne tegevus sai stardi alles augustis, on firma võtmetöötajatel valdkonnas pea 10-aastane kogemus. Rondo nendib, et praegu käibki turu ümberkorraldamine, kus üks osa paneb uksi kinni, kuid mille käigus luuakse teistele tegijatele samal ajal uusi võimalusi.

Olenemata majanduse-, kuu- või päikeseseisust ehitatakse häid kodusid ikka ning just seetõttu võeti süda rindu ning tehti ammu unistatu teoks. „Varasem kogemus ja olukorra analüüs näitas, et kas tuleme oma ettevõttega turule nüüd või mitte kunagi. Kindlasti oli ja on võrrandis Covid-19, kuid selle eest ei ole meist keegi kaitstud,“ ütleb Rondo.

Ajastus mängib turule sisenemisel võtmerolli

Konkurentsitihedas sektoris uue ettevõttena tuleb ellujäämise nimel palju vaeva näha ning eks iga algus ole raske, eriti veel olukorras, kus väljakutseid esitab keeruline üleilmne tervisekriisist tingitud majanduskriis. Samas on võimalik erinevaid kitsaskohti enda kasuks pöörata kui otsuseid langetatakse läbimõeldult.

Ka Energiastuudio juhtkonna otsus ajastada turule sisenemine vahetult enne sügise algust polnud juhuslik ega sattunud kogemata keerulisse ajaaknasse, vaid täpselt ning teadlikult planeeritud start. „Meie valdkonnas on sügis kõige teguderohkem aeg ja võimalus sellest alustada tundus pigem võimalusena kui juhusliku valikuna. Alustasime küttelahenduste turu ühe tõusu alguses,“ märgib Rondo, kuid tõdeb, et sisenemine konkurentsitihedale turule värske meeskonnaga tööde tipphetkel ei olnud lihtne.

Esimesed tuleristsed ja Medici efekt

Energiastuudio juhatuse liige Raido Rondo sõnul õpetas aga kiire sügis 9-liikmelise meeskonna koos töötama. Selle tõestuseks toob ta välja, et kõikidest lubadustest suudeti kinni pidada ja suuremaid äpardusi esimesel hooajal ei juhtunud hoolimata sellest, et meeskond oli sellel ajal veel teineteisele suures osas võõras.

Pinget lisas ka asjaolu, et töötajaskond on kirju taustaga, mis tähendab, et tegemist on küll spetsialistidega, kuid inimestega kel paljudel puudub varasem kokkupuude küttelahenduste valdkonnaga. „Nüüd rakendavad need inimesed varem kogutud teadmisi ja õpitavad majasiseselt sektori eripärasid. Seeläbi on meil ka suur pilt palju enamate kogemustega,“ selgitab Rondo, kelle kinnitusel on siiski ettevõtte võtmetöötajad kõik erialase tausta ja kogemusega ning nemad õpetavad eriala eripärasid uutele töötajatele. „Oleme sellise lähenemise võtnud täiesti teadlikult ning rakendame Medici efekti.“ 

Medici efekt tähendab lühidalt lahti seletatuna, et uus sünnib erinevate tegevusalade, ideede, kultuuride, oskusteabe ristamisel. „Kindlasti pole selline lähenemine kergetekillast, sest uue tee rajamine ei saagi olla kerge, kuid näeme selle vajalikkust, kui tahame turule tuua lisaväärtust.“ Seda lisandväärtust pakutakse käesoleval aastal peatselt juba 12-liikmelise kollektiivina.

Plaanid olid esialgu ilusamad kui tegelikkus

Uue ettevõttena turul käib praegu Energiastuudio vundamendi ladumine. „Kui vundament on nõrk, ei kanna see vajalikku raskust. Kas otsus riskida ja tulla turule sellistes oludes nagu täna, selgub alles ca 3-5 aasta pärast. Praegu tuleb ellujäämise nimel palju vaeva näha ja pühendumusega tegutseda. Keegi midagi kandikul kätte ei too,“ ütleb Rondo.  

Ka käibenumbrid tõotavad tulla rõõmutekitavad, kuid Raido Rondo sõnul pole need numbrid  siiski eesmärk omaette. „Praegu on oluline keskenduda sisule ehk teenustele mida pakume ja kui rääkida rahast loeb see, mis lõpuks järele jääb, kui kõik muu on makstud. Praegu tuleb kõik, mis järele jääb, uuesti ettevõtte arendamisse investeerida ja seeläbi kasvada tugevamaks,“ ütleb mees, kes tõdeb, et eks plaanid olid esialgu ilusamad, kui tegelikkus, mis on sundinud ka oma tegemistes korrektuure tegema. Ent vigadest õpitakse ja Rondo sõnul on muutuste järel tulemused juba paistma hakanud.

Kliente otsitakse peamiselt veel ise

Konkurentsitihedat turuolukorda sektoris illustreerib Raido Rondo järgmiselt: „visake lammas huntide sekka ja vaadake mis saab!“ See tähendab, et palukesi jagub, kuid tööd tuleb teha kõvasti ning leida mooduseid eristumiseks. Rondo sõnul on nad sellega arvestanud, et tööd klientide nimel tuleb teha kõvasti. Seetõttu on ettevõte oma müügi sihtinud just sinna, kus tuntakse, et ollakse kõige tugevamad. See on seni ka leiva lauale toonud. „Usume, et meile tagab edu läbipaistev tegutsemine ning seegi, et hoiame kvaliteeti järjepidevalt kõrgel.“

„Täna näeme kõvasti vaeva, et tulla pilti, olla pildis ja jääda pilti. Suur osa ajast otsime ise kliente ja vaikselt hakkavad ka tulema päringud läbi kodulehe päringuvormi,“ märgib mees, keda teeb rõõmsaks ja innustab olemasolevate klientide senine tagasiside, mis on olnud positiivne. Erilist äramainimist on saanud Rondo sõnul asjaolu, et kõik klientide murekohad on saanud lahenduse ühest kohast, sest Energiastuudio on võimeline pakkuma sisekliima terviklahendusi alates eriosade projekteerimisest kuni teostuse- ja järelhoolduseni välja.

Boonusena toob Rondo välja sellegi, et ettevõte pole end teadlikult sidunud ühe margi ainuesindajaks. „Loomulikult oleme maaletoojatega oma esindatavate brändide osas lepingulistes suhetes, et kehtiks garantii ja kõik muu vajalik sinna juurde käiv, kuid suure tooteportfelli ja erinevate brändidega saame olla paindlikud ning seeläbi pakkuda lahendusi esiteks palju suuremale hulgale klientidele ning teiseks ka nõudlikele klientidele,“ märgib Rondo.

Tulevikuplaanide hulka kuulub aga ettevõtte laiendamine ning meeskonna kasvatamine. Samuti on soov mitmekesistada teenuste ja toodete valikut. „Suur soov oleks päris oma tooteid omada, mis aitaks veel rohkem turul eristuda, kuid see on kulukas ja aeganõudev protsess, mida alguses kindlasti endale lubada ei saa aga mõtted selles suunas juba liiguvad,“ ütleb Rondo, kes viitab samal ajal ettevõtte logole, milleks on merikarp, mis sümboliseerib võimu, iseseisvust, sõltumatust ning mis kannab endas ka pideva kasvamise ja õppimise väärtust. „Suurenemiseks kasvatab merikarp enda spiraali. Nii ka meie, me ainult ei kasvata enda tugevust olemasolevates valdkondades, vaid soovime neid ka juurde lisada. Spiraal kasvab ja muutub suuremaks. Nii nagu ka meie teadmised ja kogemused. Lisaks käib ju elu ka spiraali mööda. Iga järgmise ringiga paremini, kõrgemale, kaugemale!“!